לימודי הנחיית הורים

לימודי הנחיית הורים

לימוד הדרכת הורים וייעוץ פרטני - הנחיה קבוצתית בגישה חינוכית מערכתית

בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה מערך לימודי החוץ

התכנית מוכרת ע"י האגודה הישראלית למנחי הורים

לפרטים נוספים אודות התוכנית ולרישום:

מרכז י.נ.ר מקיים מזה 25 שנים תכניות להכשרת אנשי מקצוע בתחומי ההנחיה, הייעוץ והטיפול בקרב הציבור הדתי והחרדי על כל גווניו.
זאת מתוך מטרה להכשיר יועצים ומטפלים מתוך הקהילות השונות למתן מענה הולם ומקצועי לכלל האוכלוסייה בישראל.

מרכז י.נ.ר חרט על דגלו לחזק את תחום הנישואין והמשפחה היהודיים מתוך ידיעה שרק במערכת משפחה המבוססת על יציבות ותפקוד נורמלי והולם מצויים המרכיבים הדרושים לצמיחה אישית ולריפוי חברתי. משפחה המאפשרת אווירה תומכת העונה על צרכים פיזיים ורגשיים של ילדיה, תאפשר להם התפתחות בריאה ומאוזנת. וההפך, התערערות המבנה המשפחתי והעדר אווירת בטחון ותמיכה משמשים תרבית להצמחת תחלואה אישית וחברתית.

על התכנית - מבוא

שינויים ומעברים חברתיים במעמד ובתפקיד של משפחות והורים, ריבוי תפקידי ההורות וקשיים ומתחים תוך וחוץ משפחתיים מחייבים יכולת התאמה ומיומנויות להתמודדות מצד הורים ומשפחות.

בנוסף על אלה, הציבור הדתי והחרדי בישראל נאלץ להתמודד גם עם שינויים ומערכים חברתיים – תרבותיים נוספים המצריכים התייחסות מיוחדת נוכח הצרכים המיוחדים הנובעים מהם.

התכנית המוצעת בזאת מבקשת להכשיר מנחים חינוכיים שיתנו מענה לצרכים הקיימים במתן שרותי ייעוץ והנחיה להורים להתמודדות יעילה עם אתגרים חינוכיים הקיימים במציאות העכשווית במעגל החיים.

ההנחיה תתמקד בשני מישורים מרכזיים: הכשרה להנחיית קבוצות הורים וכן הכשרה להנחיה פרטנית.

מטרות התכנית

מטרתה העיקרית של תכנית זו היא להכשיר מנחים/ות מוסמכים לעבודת הנחייה חינוכית עם הורים, מורים ומחנכים לשם פיתוח ושיפור כישורים ומיומנויות להורות בונה ומעשירה המתמודדת ביעילות וברלבנטיות עם אתגרים, צרכים, שינויים ותמורות משפחתיים וחברתיים – קהילתיים.

אופן הלימוד

בתכנית שילוב אינטגרטיבי של מרכיבים עיוניים – תאורטיים, התנסויות חווייתיות בקבוצה ובאופן אישי ועבודה מעשית מודרכת (פרקטיקום). לפיכך, התכנית מבוססת על למידה והתנסות ברמה הקוגניטיבית, הרגשית – חווייתית והמעשית.

בנוסף להוראה פרונטלית יעשה שימוש גם בסימולציה ובמשחקי תפקידים.

מבנה התכנית

המרכיב התאורטי – עיוני כולל מגוון רחב של נושאים בתחומים שונים.

בנוסף לחלקו הדידקטי (הרצאות פרונטליות), יכלול המרכיב התאורטי-עיוני גם התנסות חווייתית בקבוצות ובמליאה, דיונים קבוצתיים, משחקי תפקידים וסימולציות, תרגול מיומנות וכישורים מקצועיים בהנחיה, קריאה מודרכת בנושאים נבחרים וכדומה.

המרכיב המעשי יכלול הכשרה להנחיה פרטנית וקבוצתית עם הורים.

התלמידים יתבקשו לבצע עבודה מעשית בהנחיה אישית וקבוצתית עם הורים על  פי מודלים מובנים שיילמדו בכיתה. תהליך ההנחיה ילווה בהדרכה אישית וקבוצתית.

לימודי הפראקטיקום יאפשרו פיתוח אינטגרציה של גישות וטכניקות בהנחיה, פיתוח סגנון אישי ופיתוח יצירתיות וסקרנות מקצועית לגישות וסגנונות של למידה והתמקצעות. מסגרת הפרקטיקום תאפשר גם שיפור יכולות ומיומנויות הפרזנטציה של המנחה והמשך פיתוח זהותו המקצועית הייחודית.

במהלך הלימודים המעשיים, ישתלבו תלמידי התכנית בקורס הנחיית קבוצות בהיקף של 60 שעות לימוד. קורס זה
הינו חלק אינטגרלי ממסלול ההכשרה להנחיית הורים, אך גם עומד כיחידה בפני עצמה, מה שמאפשר את
השתתפותם של תלמידים שאינם רשומים למסלול המלא.
הקורס הינו חלק מהמסלול אך גם מתקיים כקורס בפני עצמו ואליו יתכן כי יצטרפו משתתפים חיצוניים

קהל היעד

בעלי תואר ראשון בתחומי החינוך והחברה. בעלי/ות תעודת הוראה / חינוך לגיל הרך.

תינתן אפשרות לקבלת חריגים בהסתמך על ניסיון חיים והתאמה אישית.

כל המועמדים יעברו ראיון אישי עם רכז/ת התכנית.

נושאי הלימוד:

•הפסיכולוגיה של הפרט והתנהגותו במעגל החיים בתא המשפחה

כולל פרקים בפסיכולוגיה ההתפתחותית והאישיותית והתפתחות המוטיבציה של הילד.

הורות במעגל החיים

יחסי הורים – ילדים בשלבי התפתחות שונים

המשפחה כמערכת חברתית

תהליכי סוציואליזציה במשפחה ופיתוח “תכניות חיים” במשפחה

הורות כמנהיגות חברתית-קהילתית

כישורים ומיומנויות להורות אפקטיבית ובונה

פיתוח אקלים משפחתי המעודד מוטיבציה פנימית והפנמת ערכים אצל ילדים

הפרעות בתפקוד המשפחתי והשפעתן

פסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר

הורות למתבגרים

ידע עדכני ורלבנטי אודות לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז

פיתוח טכניקות, כישורים ומיומנויות להנחייה חינוכית להורות

היקף שעות

500 שעות לימוד

קהל היעד

בעלי תואר ראשון בתחומי החינוך והחברה. בעלי/ות תעודת הוראה / חינוך לגיל הרך. תינתן אפשרות לקבלת חריגים בהסתמך על ניסיון חיים והתאמה אישית. כל המועמדים יעברו ראיון אישי עם רכז/ת התכנית.

תעודה

למסיימי התכנית בהצלחה העומדים בדרישות הקבלה יוענקו התעודות הבאות: -תעודת מנחה קבוצות מטעם מרכז י.נ.ר -תעודת מנחה הורים - ייעוץ פרטני והנחיה קבוצתית בגישה חינוכית – מערכתית מטעם מרכז י.נ.ר בחסות האוני' הפתוחה – מערך לימוד החוץ באישור האגודה הישראלית למנחי הורים ואגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל.

צוות המרצים והמדריכים

דר' אריה אשדת – רכז התכנית לגברים
יועץ חינוכי, פסיכותרפיסט ומטפל משפחתי
גב' מלי אורנבוך M.A – רכזת התכנית לנשים
יועצת חינוכית ומטפלת משפחתית מוסמכת
גב' אורלי פופקין M.A
מטפלת משפחתית
גב' ריקי לבל MSW
מר מיכאל שטריק M.A
פסיכולוג חינוכי
שי יהודאי M.A
עו"ס קליני ומטפל משפחתי
חיים דיין MSW
עו"ס קליני
משה אילן MSW
עו"ס קליני
זאב מנדלסון M.A
יועץ חינוכי, מנחה הורים, יועץ זוגי
פיליפ מרכוס
שופט בדימוס

עוד על קורס לימודי הנחיית הורים

טיפ בנושא כיצד להעביר ביקורת על ילדנו
טיפ בנושא בעיית קשב וריכוז
טיפ בנושא ענישה
טיפ בנושא שיתוף בלבטים לקורס מנחי הורים
אולי יענין אתכם גם
בשיתוף אגודת היועצים והמטפלים במשפחה
מוכר ע"י:
האוניברסיטה הפתוחה – מערך לימודי החוץ

מאמרים הקשורים לנושא לימודי הנחיית הורים

היחסים במשפחה כמקור להתמודדות חינוכית
שאלת המסכים מטרידה בזמננו לא מעט משפחות. הורים מתלבטים אם להכניס לביתם מסכים ובכך להיכנס למורכבות

רשת (ללא) ביטחון
תתארו לעצמכם מציאות שבה אתם יכולים להיות מי שאתם רוצים, להראות איך שאתם רוצים, לעבוד במה

טובים השניים
אחת הסוגיות המהותיות המלוות את מערכת החינוך היא תקשורת בין מורים להורים. אם בעבר ניתן היה

פרשת בהעלותך
דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת שכשראה

זמן משפחה
האירועים האחרונים ערערו את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות,

מתחילים ברגל ימין
ראובן התחיל את השבוע הראשון של השנה ברגל ימין. הבעיות החלו לצוץ בשבוע השני. בהתחלה היה

המשפחה כארגון
ארגון עסקי וחיי משפחה הן שתי מסגרות שונות מאד במהותן: הארגון מהווה מסגרת תכליתית, לא-רגשית ורווחית,

מיומנויות חברתיות כמקפצה להשתלבות חברתית
כיום, עולה החשיבות של קידום מיומנויות חברתיות במיוחד בקרב דור המסכים. בעבר, הילדים היו מתאמנים על

כסף רוצים או כסף עושים?
מכירים את המצב שבו אתם נותנים ונותנים, הילד לוקח ולוקח, אבל הוא לא מעריך ולא מוכן

שבת חלום
למה לא כל יום שבת? 'כיף לכם הדתיים', אמר לי חברי דביר, קצין האג"ם [=אגף מטה]

השותף הסמוי
הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD) הינה סוגיה חברתית משמעותית, בשל היקף האנשים המתמודדים עם תסמיני ההפרעה

סימנים מוקדמים להפרעות אכילה בבני נוער
גיל ההתבגרות ומאפייניו מתחילים כבר מגיל צעיר, החל מגיל 10-11. מאמר זה סוקר את סימני האזהרה

טובים השניים
תאומות היא תופעה מיוחדת המעוררת תשומת לב מאז ומתמיד, אך יחד עם המראה השובה, המרגש והבלתי

חושבים קדימה
לפי סקר שנערך בשנת 2001 בארה"ב (Monitoring the future survey) כ 53.9% מהתלמידים התנסו בשימוש בחומרים

לפרטים נוספים, יצירת קשר והרשמה

כל הזכויות שמורות למרכז ינר 2023 / תקנון אתר

מה תרצו לחפש?

קבלנו את פניתך

הטופס נשלח בהצלחה!