טיפול זוגי ומשפחתי

הכשרה מלאה - עיונית ומעשית באישור האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי

בשיתוף "מרכז בינינו"
לפרטים נוספים אודות התוכנית ולרישום:

מרכז י.נ.ר מקיים מזה 25 שנים תכניות להכשרת אנשי מקצוע בתחומי ההנחיה, הייעוץ והטיפול בקרב הציבור הדתי והחרדי על כל גווניו. זאת מתוך מטרה להכשיר יועצים ומטפלים מתוך הקהילות השונות למתן מענה הולם ומקצועי לכלל האוכלוסייה בישראל.

מרכז י.נ.ר חרת על דגלו לחזק את תחום הנישואין והמשפחה היהודיים מתוך ידיעה שרק במערכת משפחה המבוססת על יציבות ותפקוד נורמלי והולם מצויים המרכיבים הדרושים לצמיחה אישית ולריפוי חברתי. משפחה המאפשרת אווירה תומכת העונה על צרכים פיזיים ורגשיים של ילדיה, תאפשר להם התפתחות בריאה ומאוזנת. וההפך, התערערות המבנה המשפחתי והעדר אווירת בטחון ותמיכה משמשים תרבית להצמחת תחלואה אישית וחברתית.

מרכז בינינו (לחץ כאן לקישור למרכז)

פועל מזה 17 שנים כמרכז לטיפול זוגי ומשפחתי ומרכז גישור. המרכז מאגד תחת קורת גג אחת מרכז לימוד למקצועות הטיפול המשפחתי והזוגי, קליניקה לטיפול משפחתי, זוגי ופרטני ומרכז גישור. מרכז בינינו הינו גוף מוכר ע”י האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי להכשרת מטפלים במסגרת קטגוריה א’ – תכנית הכשרה מלאה – הכשרה תיאורטית ומעשית.

על התכנית - מבוא

הטיפול המשפחתי מבוסס על יסודות הגישה המערכתית הרואה את המשפחה כמערכת בה מתפתחים הפרט, הזוג והילדים ובה מתפתחים גם יכולותיהם וקשייהם. בטיפול זוגי ומשפחתי יועלו קשיים של הפרט במשפחה יחד עם קשיים בתפקוד של כלל המשפחה במטרה לשפר וליעל את התפקוד של כל אחד מבני המשפחה, של בני הזוג ושל יחידת המשפחה. לחלוציות של הגישה המערכתית נוספו והתפתחו גישות רבות נוספות בטיפול המשפחתי והזוגי אשר העשירו והרחיבו את החשיבה על המשפחה, הזוג והפרט, כמו גם את דרכי העבודה הטיפולית עבור אלה הנתקלים בקשיים בדרך.

תכנית הלימודים כוללת הכשרה עיונית ומעשית ומשלבת ידע תיאורטי בגישות השונות של הטיפול המשפחתי והזוגי יחד עם ניסיון קליני רחב ועשיר

מטרות התכנית

התכנית תכשיר את המשתתפים לטיפול זוגי ומשפחתי בהתאם לדרישות האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי.

התכנית כוללת הכשרה עיונית והכשרה מעשית. משתתפי התכנית ייחשפו לגישות שונות בטיפול הזוגי והמשפחתי וידעו לשלב ביניהן בעבודתם המקצועית.

אופן הלימוד

תכנית הלימודים התיאורטית כוללת דרכי לימוד שונות: הרצאות ותרגול דרכי עבודה הייחודיות לכל אחת מהגישות הנלמדות. התרגולים המשולבים בתוכנית הינם אישיים וקבוצתיים, כוללים גם צפייה בסרטים המדגימים חלקים מטיפול ודרכי עבודה שונות. בנוסף מלווה את התוכנית קריאה מודרכת של מאמרים מקצועיים בתחום. (חלק מהמאמרים כתובים בשפה האנגלית).

משתתפי התוכנית יחשפו למגוון מרצים בעלי ניסיון אקדמי מקצועי עשיר במגוון תחומים הנלמדים. דבר התורם רבות להעשרת הידע המוקנה במהלך התוכנית, לעיבודי המקרים המייצגים את התיאוריות הנלמדות ולפרקטיקות מהשטח של העוסקים בטיפול זוגי ומשפחתי.

בנוסף לתוכנית ההכשרה התיאורטית, מתקיימת הכשרה מעשית במסגרת “קבוצת מראות” (פרקטיקום), בה מקבל כל מטפל, משפחה לטיפול בה הוא מטפל תוך קבלת “הדרכה חיה” והדרכה פרטנית. חלק מהמקרים יופנו ע”י מרכז “בינינו” ו/או מרכז “מטיבת”א” המופעל ע”י אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל. זאת מתוך מודעות לנחיצות בהנגשת התנסות טיפולית מקצועית במהלך תוכנית ההכשרה, דבר התורם רבות ביישום מיידי ומעשי של התוכן שנלמד. יחד עם זאת מובהר כי האחריות למציאת מקרי טיפול הינם באחריות התלמידים בלבד.

המשתתפים, מלווים בהדרכה חיה, פרטנית וקבוצתית ע”י צוות המדריכים המוסמכים של “בינינו”.

מבנה התכנית

הלימודים התיאורטיים יתקיימו במשך שתי שנות לימוד, אחת לשבוע למשך כ- 7 שעות לימוד. שלושה מהקורסים הנדרשים יתקיימו באופן מרוכז בימים רצופים.

הקורסים יתקיימו ברוב באמצעות הזום. חלק מהקורסים יתקיימו בהנחייה פרונטלית בלבד.

ניתן להירשם לתוכנית הלימודים המלאה או לבחור ללמוד במסגרת קורסים ספציפיים.

קהל היעד

הקבלה לתכנית תהיה תואמת את דרישות האגודה לטיפול משפחתי וזוגי.  https://mishpaha.org.il/ תנאי הקבלה מתעדכנים באתר האגודה ובאחריותו של כל לומד בתכנית להתעדכן בדרישות ולעמוד בהן על מנת לקבל את ההסמכה.

הקורסים התיאורטיים מיועדים לאנשי מקצוע מהתחומים הטיפוליים השונים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מטפלים באמנות, קרימינולוגים קליניים ועוד. יחד עם זאת, אנו פותחים את האפשרות ללימודים גם לאנשי טיפול במקצועות פרה-רפואיים המעוניינים להרחיב ולהעשיר את הידע המקצועי שלהם (בהתאם להנחיות האגודה לטיפול משפחתי בישראל ניתן לשלב בקורסים התיאורטיים 10% של אנשי מקצוע מהתחומים הפרה – רפואיים לצורך העשרת היכולות המקצועיות שלהם).

הקורסים הכלולים בתוכנית

1. מודלים תיאורטיים בנושאי משפחה ונישואין

2.שיטות התערבות בטיפול משפחתי

3.שיטות התערבות בטיפול זוגי

4.מיומנויות וטכניקות בהתערבות טיפולית זוגית ומשפחתית

5.מיומנויות וטכניקות בהתערבות טיפולית משפחתית בנוכחות ילדים

6.מעגל חיי משפחה ונישואין

7.בעיות תפקוד של הפרט בראייה משפחתית

8.בעיות מיניות במשפחה

9. אתיקה בטיפול זוגי ומשפחתי

10. דיני משפחה

פרקטיקום בטיפול משפחתי וזוגי

הקבלה לתכנית תהיה תואמת את דרישות האגודה לטיפול משפחתי וזוגי.  https://mishpaha.org.il/ תנאי הקבלה מתעדכנים באתר האגודה ובאחריותו של כל לומד בתכנית להתעדכן בדרישות ולעמוד בהן על מנת לקבל את ההסמכה.

הקורסים התיאורטיים מיועדים לאנשי מקצוע מהתחומים הטיפוליים השונים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מטפלים באמנות, קרימינולוגים קליניים ועוד. יחד עם זאת, אנו פותחים את האפשרות ללימודים גם לאנשי טיפול במקצועות פרה-רפואיים המעוניינים להרחיב ולהעשיר את הידע המקצועי שלהם (בהתאם להנחיות האגודה לטיפול משפחתי בישראל ניתן לשלב בקורסים התיאורטיים 10% של אנשי מקצוע מהתחומים הפרה – רפואיים לצורך העשרת היכולות המקצועיות שלהם).

קהל היעד

היקף שעות

בהתאם לדרישות האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי

קהל היעד

הקבלה לתכנית תהיה תואמת את דרישות האגודה לטיפול משפחתי וזוגי.  https://mishpaha.org.il/ תנאי הקבלה מתעדכנים באתר האגודה ובאחריותו של כל לומד בתכנית להתעדכן בדרישות ולעמוד בהן על מנת לקבל את ההסמכה. הקורסים התיאורטיים מיועדים לאנשי מקצוע מהתחומים הטיפוליים השונים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מטפלים באמנות, קרימינולוגים קליניים ועוד. יחד עם זאת, אנו פותחים את האפשרות ללימודים גם לאנשי טיפול במקצועות פרה-רפואיים המעוניינים להרחיב ולהעשיר את הידע המקצועי שלהם (בהתאם להנחיות האגודה לטיפול משפחתי בישראל ניתן לשלב בקורסים התיאורטיים 10% של אנשי מקצוע מהתחומים הפרה - רפואיים לצורך העשרת היכולות המקצועיות שלהם).

תעודה

למסיימי התכנית במלואה תוענק תעודה על סיום תכנית ההכשרה לטיפול זוגי ומשפחתי. לתעודה תצורף רשימת הקורסים והיקף השעות של כל קורס.

צוות המרצים והמדריכים

את הקורסים השונים ינחו מרצים ומדריכים מצוות ההוראה וההדרכה של מרכז "בינינו" וביניהם:
רונית אסיה (1) (1)
רונית אסיה מנ"כלית "בינינו", עו"ס - MSW
מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול משפחתי וזוגי
רחל פוגל (2) (1)
רחל פוגל המנהלת הפדגוגית של "בינינו"
פסיכולוגית חינוכית מומחית מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול משפחתי וזוגי
ד"ר דריה יבניאלי
פסיכולוגית קלינית מומחית מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול משפחתי וזוגי
ד"ר רות קביצקי
מסר - פסיכולוגית קלינית מומחית, מדריכה בגישת CBT.
אילה שילוני
איילה שילוני עו"ס - MSW
מדריכה ומטפלת מוסמכת בטיפול זוגי ומשפחתי
דר אורלי ליכט וייניש (2) (1)
ד"ר אורלי ליכט וייניש
מטפלת זוגית ומשפחתית, פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים. מרצה בתכנית ההכשרה לחינוך לגיל הרך במכללת לוינסקי בתהליך התמחות במרכז בינינו לקראת קבלת "מוסמך" מטעם האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי
גלית פלדמן (1)
גלית פלדמן
קרימינולוגית קלינית, מדריכה ומטפלת מוסמכת בטיפול זוגי ומשפחתי
שלומית לוין עו"ס, MSW
מדריכה ומטפלת מוסמכת בטיפול מיני
רונית זמורה פסיכולוגית
מטפלת מוסמכת בטיפול זוגי ומשפחתי
שושנה הלמן copy
ד"ר שושנה הלמן
ד"ר לפסיכולוגיה, מומחית ונציגה בארץ של שיטת גוטמן, מטפלת זוגית ומשפחתית
דורית משעל (1)
דורית משעל עו"ס קלינית, MSW
מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול זוגי ומשפחתי
תלמידים ממליצים על קורס טיפול זוגי ומשפחתי

הגעתי למרכז כדי להשלים את שעות המראה שהיו חסרות לי בשביל ההסמכה בטיפול זוגי ומשפחתי.
החוויה שלי  היתה מאוד מעשירה, מלמדת ונעימה.
קבוצת המראה היתה קטנה, אינטימית ומכילה שאיפשרה למידה משמעותית.
ההנחיה על ידי שתי המטפלות והמדריכות המנוסות רחל פוגל ורונית אסיה היתה מקצועית מאוד ומלמדת ממקום שגם מאפשר עצמאות בטיפול וגם הכוונה וסיוע בעת הצורך.
ממליצה בחום ללמוד ולהעשיר את הידע במרכז

דנה ספיר בוים MSW

מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי

הלימוד התיאורטי היה מעניין ביותר ומעשיר בשיתוף מרצים שונים מומחים בתחומם. תהליך הטיפול בזוגות ומשפחות לווה בהדרכה צמודה ומצמיחה פרטנית וקבוצתית בין היתר ע"י גב' רונית אסיה ורחל פוגל אשר תרמו בנדיבות מהידע הרב שברשותן.

שעות המראה "סופרויז'ן" מהם חוששים מתמחים רבים עברו בצורה נעימה ומלמדת תוך קבלת ליווי והדרכה צמודים ומותאמים באופן אישי באוירה נעימה ומאפשרת.

לאחר לימודיי השתלבתי בעבודה במרכז בטיפול בזוגות ובמשפחות וכך התאפשר לי ליישם את מיומנויות הטיפול השונות אותן רכשתי.

כיום אני מטפלת בזוגות ובמשפחות ובזכות הלימודים במרכז הגשמתי חלום.

אני ממליצה בחום להגיע, להתרשם וללמוד! בהצלחה

 

רותם לבא בן קיקי MSW

עו"ס ומטפלת פרטנית זוגית ומשפחתית

הלימודים התקיימו באוירה נעימה ותומכת, נחשפתי למגוון רב של מרצים ומורים בכל תחום וכן לשיטות טיפול שונות. למדתי המון מהמנחות בעלות הניסיון הרב בטיפול זוגי ומשפחתי. אני מודה מאד למרכז בינינו ומרכז י.נ.ר על תקופת הלמידה המשמעותית ועל היחס החם והתומך לו זכיתי לאורך כל הדרך.

סיגל לביא

מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת

בין החודשים אוקטובר 2022 לפברואר 2023 השתתפתי בפרקטיקום מאחורי מראה במרכז בינינו כחלק מתהליך ההסמכה כמטפלת משפחתי וזוגית.
התוכנית, בהנחיית רחל פוגל ורונית אסיה הייתה חוויות למידה משמעותית שאפשרה לי לקבל פידבק מיידי ומקיף על התהליך הטיפולי. רחל ורונית ידעו להדגיש את היכולות והחוזקות וכן להציע נקודות מבט, זוויות הסתכלות ובחינת אפשרויות להמשך הטיפול. כל זאת בשיח פתוח ומשותף שאפשר לי לקחת חלק בגיבוש אסטרטגיה טיפולית ויישומה.
המומחיות של כל אחת מהן בתחומה, אפשרה לי להעמיק את הידע ולבצע אינטגרציה בין סגנונות טיפול שונים. רחל כמעיין שופע של הטיפול בגישה הנרטיבית וסגנון היורד לעומקו של כל רגש, ורונית ביכולת הניתוח וההבנה האדירה שלה בסיטואציות מורכבות ביחסים בין אישיים.
האווירה הביתית, המשפחתית והנעימה אפשרה לחוויה של טיפול מאחורי מראה להרגיש כסיעור מוחות מקצועי ולהפיג את המתח שעלול להתלוות להדרכה חיה.

תודה למרכז בינינו על תקופה מלמדת וחוויה בלתי נשכחת.

רות גנות

עו"ס MSW, בשלבי סיום של ההסמכה כמטפלת זוגית ומשפחתית.

אולי יענין אתכם גם

טיפול ב CBT

Cognitive Behavioral Therapy - טיפול קוגניטיבי התנהגותי
מוכר ע"י:
איט"ה – אגודה ישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי

ייעוץ נישואין ומשפחה

בשיתוף אגודת היועצים והמטפלים במשפחה
מוכר ע"י:
האוניברסיטה הפתוחה – מערך לימודי החוץ
לפרטים נוספים, יצירת קשר והרשמה

כל הזכויות שמורות למרכז ינר 2023 / תקנון אתר

מה תרצו לחפש?

קבלנו את פניתך

הטופס נשלח בהצלחה!