טיפול בפוסט טראומה - לימודי CBT

לימודי CBT

התכנית מוכרת ע"י איט"ה – אגודה ישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי ובהתאם לסטנדרטים של: European Association of Behavioral & Cognitive Therapies

לפרטים נוספים אודות התוכנית ולרישום:

מרכז י.נ.ר מקיים מזה 25 שנים תכניות להכשרת אנשי מקצוע בתחומי ההנחיה, הייעוץ והטיפול בקרב הציבור הדתי והחרדי על כל גווניו.
זאת מתוך מטרה להכשיר יועצים ומטפלים מתוך הקהילות השונות למתן מענה הולם ומקצועי לכלל האוכלוסייה בישראל.

מרכז י.נ.ר חרט על דגלו לחזק את תחום הנישואין והמשפחה היהודיים מתוך ידיעה שרק במערכת משפחה המבוססת על יציבות ותפקוד נורמלי והולם מצויים המרכיבים הדרושים לצמיחה אישית ולריפוי חברתי. משפחה המאפשרת אווירה תומכת העונה על צרכים פיזיים ורגשיים של ילדיה, תאפשר להם התפתחות בריאה ומאוזנת. וההפך, התערערות המבנה המשפחתי והעדר אווירת בטחון ותמיכה משמשים תרבית להצמחת תחלואה אישית וחברתית.

על התכנית - מבוא

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (באנגלית: Cognitive Behavioral Therapy,‏ CBT) הוא טיפול פסיכולוגי המבוסס על שילוב של רעיונות מהטיפול ההתנהגותי והטיפול הקוגניטיבי. השיטה משלבת את הרעיון לפיו על מנת ליצור שינוי אצל המטופל יש צורך בשינוי בתפישת המציאות, כפי שנעשה בטיפול הקוגניטיבי, ועם הרעיון לפיו יש צורך ליצור שינוי בהתנהגות המטופל ולכן יש צורך גם בלמידה ותרגול של התנהגויות חדשות, כפי שמקובל בטיפול ההתנהגותי.
הגישה הקוגניטיבית (הכרנית) מבוססת על ההנחה שכל אחד מגיב אחרת כלפי המציאות בהתאם לפירוש שהוא נותן לה. הטיפול המשולב הוכח כיעיל בטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה שונות.
יתרון הטיפול הוא בכך שהוא קצר מועד ומאפשר שינוי בזמן קצר יחסית. מסיבה זו מחקרים מוכיחים כי אחוזי היעילות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי גבוהים לעומת סוגי טיפול אחרים.

מטרות התכנית

התכשיר את משתתפיה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי בהתאם לדרישות איט”ה –האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי. התכנית תעניק ידע רחב היקף ועדכני שילווה בתרגול, פראקטיקה והעשרת מיומנויות. התכנית כוללת הכשרה עיונית ומעשית. בוגרי התכנית המסיימים את ההכשרה בהצלחה יכולים לעסוק בתחום ולהשתלב בעבודה פרטית בקליניקה ו/או וציבורית – בהתאם לקריטריונים ולדרישות הקבלה של כל גוף / ארגון.

אופן הלימוד

הלימודים מתקיימים בזום ומחייבים השתתפות פעילה, מצלמה פתוחה ולמידה בסביבת לימודים ראויה.

זמני הלימוד: ימי שלישי בין השעות 17.00.21.15

מבנה התכנית

התכנית תתקיים למשך שנתיים ותכלול לימודים עיוניים, תרגול מיומנויות, קריאת חומרי לימוד (חלקם באנגלית), עבודה מעשית, כתיבת דוחות טיפול וקבלת הדרכה.

מפגשי הלימוד יתקיימו אחת לשבוע, למשך 5 שעות אקדמיות בכל מפגש. כל שנת לימודים תכלול 30 מפגשים.

כל תלמיד יהיה מחוייב בקבלת 50 שעות הדרכה (קבוצתית / פרטנית). ההדרכה תינתן ע”י שני מדריכים שונים, מוסמכים ומוכרים ע”י איט”ה למתן הדרכה, בקבוצות של עד 4 תלמידים ובתשלום נפרד משכר הלימוד, שישולם ישירות למדריכים.

יועצים חינוכיים / מורים לחינוך מיוחד יקיימו את העבודה המעשית בעבודה עם ילדים עד גיל 18, ויקבלו הדרכה ממדריכים המוסמכים למתן הדרכה לילדים ובני נוער.

בוגרים שיהיו מעוניינים להגיש מועמדות לחברות באיט”ה יידרשו להשלים  50 שעות הדרכה פרטניות נוספות בנוסף ל 50 השעות שדרושות לסיום הקורס.

ההחלטה על קבלת חברים באיט”ה נתונה להחלטות איט”ה, ומעודכנת באתר איט”ה.

 

תלמידי התכנית יוכלו להשתלב בעבודה מעשית במסגרות טיפוליות איתם עובד המרכז בשיתוף פעולה, וביניהם מרכז מטיבת”א – מרכז טיפול וייעוץ במשפחה תורני ארצי.

תלמידי התכנית יוכלו להשתלב בעבודה מעשית במסגרות טיפוליות איתם עובד המרכז בשיתוף פעולה, וביניהם מרכז מטיבת”א – מרכז טיפול וייעוץ במשפחה תורני ארצי.

 

דרישות התכנית

  1. 80% נוכחות והשתתפות פעילה
  2. קריאת מאמרי חובה. רשימת קריאה תימסר בתחילת התכנית ותתעדכן מעת לעת. חלק מקריאת החובה הם מאמרים באנגלית.
  3. בתום כל שנת לימודים יתקיים מבחן אשר יבחן את בקיאות התלמידים הן בחומר שנלמד בכיתה והן בחומר הקריאה. מעבר של המבחן בסוף שנה א’ יהווה תנאי למעבר לשנה ב’. המבחן של סוף שנה ב’ יהווה תנאי לקבלת התעודה. ציון עובר – מעל 60.
  4. תרגול המיומנויות בכיתה יכלול הדגמות ותרגול של הטכניקות הנלמדות במהלך הקורס. התרגול ישמש להצגת מקרים על ידי התלמידים וניתוחם במשותף בכיתה.
  5. 50 שעות הדרכה על טיפולים בהתאם לאופי ההשכלה / תואר של הלומדים, ואישור הדרכה חתום ע”י 2 מדריכים מוסמכים של איט”ה.

כל תלמיד יידרש להצגת מקרה אחד לפחות של טיפול “שלם” על פי עקרונות ה CBT. ההצגה תכלול פורמולוציה קלינית, תכנית טיפול, הצגת מהלך הטיפול ודיון תאורטי אודות בחירת הטיפול מול חלופות. הצגת המקרה תוגש בכתב למדריך בתכנית ההכשרה ותוצג באופן פרונטלי במסגרת תכנית ההכשרה. המקרה יוגש בכתב ויקבל ציון מרכז התכנית.

קהל היעד

הקבלה לתכנית מתבצעת על פי הקריטריונים של איט”ה, כפי שהם מופיעים ומתעדכנים באתר איט”ה:

    • עובד/ת סוציאלי/ת בעל/ת תואר ראשון / שני בעו”ס ורישיון מקצוע
    • יועץ/יועצת חינוכי/ית בעל/ת תואר שני בייעוץ חינוכי ורישיון מקצוע
    • מטפל/ת באומנויות בעל/ת תואר שני בטיפול באומנות
    • פסיכולוג/ית מומחה/ית/ מתמחה בעל/ת תואר שני בפסיכולוגיה ורישיון מקצוע
    • MD – רופא / רופא פסיכיאטר
    • קרימינולוג/ית קליני/ית בעל/ת תואר שני בקרימינולוגיה קלינית ורישיון מקצוע
    • קליניאי/ת תקשורת בעל/ת תואר ראשון / שני בקליניאות תקשורת ורישיון מקצוע
    • מרפא/ה בעיסוק בעל/ת תואר ראשון בריפוי בעיסוק ורישיון מקצוע
    • אח/ אחות בעל/ת תואר ראשון בסיעוד ורישיון מקצוע
    • מורה לחינוך מיוחד בעל/ת תואר שני בחינוך מיוחד ורישיון מקצוע

נושאי הלימוד:

הבסיס התיאורטי ל CBT

מיומנויות הטיפול והקשר הטיפולי

הראיון המוטיבציוני

אבחון והערכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי

שאלונים מובנים ושאלונים לדיווח עצמי

המשגה וקביעת מטרות טיפוליות

טכניקות טיפול התנהגותיות

טכניקות טיפול הכרניות

סוגי הפרעות: פוביות, פאניקה, דיכאון, הפרעת חרדה חברתית

טיפול תרופתי ו CBT

שיקולים חרבתיים: CBT באוכלוסיות שונות

הגל השלישי ב CBT ו ACT

המודל האוניברסלי של ברלאו

סוגי הפרעות: OCD הפרעת חרדה פוסט טראומטית הפרעת חרדה כללית

MBCT טיפול קוגנטיבי מבוסס מיינדפולס

CBT ובעיות רפואיות

CBT ובפרעות שינה

טרנס אבחוני

CBT זוגיות ומיניות

CBT וילדים ובני נוער

CBT ן ADHD

היקף שעות

450 שעות לימוד

קהל היעד

הקבלה לתכנית מתבצעת על פי הקריטריונים של איט"ה, כפי שהם מופיעים ומתעדכנים באתר איט"ה: •עובד/ת סוציאלי/ת בעל/ת תואר ראשון / שני בעו"ס ורישיון מקצוע •יועץ/יועצת חינוכי/ית בעל/ת תואר שני בייעוץ חינוכי ורישיון מקצוע •מטפל/ת באומנויות בעל/ת תואר שני בטיפול באומנות •פסיכולוג/ית מומחה/ית/ מתמחה בעל/ת תואר שני בפסיכולוגיה ורישיון מקצוע •MD – רופא / רופא פסיכיאטר •קרימינולוג/ית קליני/ית בעל/ת תואר שני בקרימינולוגיה קלינית ורישיון מקצוע •קליניאי/ת תקשורת בעל/ת תואר ראשון / שני בקליניאות תקשורת ורישיון מקצוע •מרפא/ה בעיסוק בעל/ת תואר ראשון בריפוי בעיסוק ורישיון מקצוע •אח/ אחות בעל/ת תואר ראשון בסיעוד ורישיון מקצוע •מורה לחינוך מיוחד בעל/ת תואר שני בחינוך מיוחד ורישיון מקצוע

תעודה

למסיימי התכנית בהצלחה תוענק תעודה מטעם מרכז י.נ.ר באישור איט"ה ובשיתוף אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל על סיום בהצלחה לימודי CBT – 300 שעות הוראה ו 50 שעות הדרכה ועמידה בכל דרישות ההכשרה. על גבי התעודה יצוינו פרטי הבוגר: שם ומקצוע הבסיס שלו, יצויין כי התלמיד "הוסמך ליישם כלי CBT במסגרת מקצועו".

צוות המרצים והמדריכים

יאיר ברקו, MSW
מנהל מקצועי של מרפאה לבריאות הנפש, חבר ומדריך מוסמך – רכז התכנית
דר' נפתלי הלברשטאט Ph.D
פסיכולוג קליני, חבר ומדריך מוסמך
דר' אהרון פלשמן
פסיכיאטר מבוגרים, ילדים ומתבגרים
דר' היידי וייסברג
פסיכולוגית, מטפלת ומדריכה מוסמכת
צבי ריצמן MSW
חבר מומחה ומדריך, התמחות ב CBT עם בני נוער ומבוגרים
דר' ליאור כהן
פסיכולוג קליני, חבר ומדריך מוסמך, התמחות ב CBT ילדים ובני נוער
דר' עודד המרמן M.A,
פסיכולוג רפואי מומחה
דר' אריה אשדת Ph.D
יועץ חינוכי, מטפל זוגי ומשפחתי
צפו מה יש לבוגרים שלנו לומר
בוגרת ממליצה על CBT

לימודי cbt – ההכשרה המקצועית שאתם צריכים

אנשי מקצוע רבים מעוניינים לקחת את שיטת הטיפול שלהם צעד אחד קדימה, למקד ולייעל את עבודתם המקצועית ולהגיע למקסימום תוצאות במינימום זמן. שיטת ה CBT מיועד בדיוק עבור כך.

בין אם אתם אנשי מקצוע המעוניינים להרחיב את שיטת העבודה שלכם ובין אם אתם בעלי הכשרה אקדמית בתחום הטיפולי ומעוניינים להתחיל להשתלב בעולם הטיפול, CBT היא הדרך שלכם.

לימודי cbt מאפשרים לקבל הכשרה בתחום מבוקש, ממוקד ויעיל. לא בכדי רבים מבקשים ללמוד את התחום ולאפשר לעצמם לפתוח קליניקה או להשתלב בעבודה ציבורית.

לימודי CBT במרכז י.נ.ר מאפשרים לימודים עבור המגזר הדתי והחרדי. הנה כל מה שחשוב שתדעו על לימודים אלו.

לימודי cbt – מהם ולמה הם חשובים?

CBT הוא טיפול פסיכולוגי מבוסס מחקר המשלב רעיונות מהטיפול ההתנהגותי והקוגניטיבי. זהו גם הטיפול המומלץ לשם טיפול בפוסט טראומה בקרב מרבית מהאנשים. השיטה מתמקדת בקשר בין מחשבות, רגשות והתנהגויות ומסייעת למטופלים לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגות שליליים.

CBT הוכח כיעיל במגוון רחב של בעיות נפשיות כולל דיכאון, חרדה, טראומה, פוסט טראומה ועוד. לימודי cbt הנלמדים במוסדות מוכרים ומפוקחים ע”י איט”ה – האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, מיועדים לבעלי הכשרה אקדמית בתחומי הטיפול ומעניקים הכשרה מקיפה ואיכותית.

לימודי פסיכותרפיה – CBT במרכז י.נ.ר אכן מוכרים ואף מותאמים לסטנדרטים של האגודה האירופאית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי.

התכנית תספק לכם את הידע, המיומנויות והכלים הנדרשים להשתלב בתחום מרתק זה. המרכז מכשיר אנשי מקצוע איכותיים למתן מענה לכלל הציבור בישראל תוך התאמה ייחודית לציבור הדתי והחרדי תוך הבנת צרכיו הייחודיים.

ממה מורכבת תכנית ההכשרה?

תכנית ההכשרה לטיפול ב CBT מעניקה בסיס ידע תיאורטי ומעשי מקיף. בתכנית תלמדו על העקרונות המרכזיים של השיטה, על מגוון הטכניקות הטיפוליות ועל האופן בו ניתן להתאים את הטיפול לצרכים הייחודיים של כל מטופל.

בנוסף לכך תקבלו הכשרה מעשית הכוללת תרגול מיומנויות ותשתתפו בקבוצות הדרכה. במהלך הלימודים ישתלבו התלמידים בהתנסות בעבודה מעשית.

תכנית לימודים לחרדים מיועדת לאנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש והחינוך (בעלי תואר שני בייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד) המעוניינים להתמקצע בתחום ה-CBT ולהשתלב בעבודה פרטית או ציבורית.

*הקבלה לתכנית מותנית בעמידה בקריטריונים של איט”ה הכוללים תואר אקדמי רלוונטי וניסיון מקצועי בתחום.

אל תהססו – הקריירה החדשה שלכם מחכה לכם

אנחנו יודעים עד כמה זה מלהיב לפתוח בקריירה חדשה. במיוחד כאשר מדובר על לימודי cbt המותאמים למגזר הדתי והחרדי ללא ספק יש פה בשורה חדשה ומרעננת.

מרכז י.נ.ר מוכר בתור הכוח המניע מאחורי משפחות חזקות וקהילות משגשגות. במשך 24 שנים, מרכז י.נ.ר מוביל את החזית בהכשרת אנשי מקצוע מובילים בתחומי ההנחיה, הייעוץ והטיפול מתוך מחויבות עמוקה לספק מענה מקצועי ורגיש תרבותית למגוון הקהילות הדתיות והחרדיות בישראל.

אנו מאמינים כי משפחה חזקה ויציבה היא אבן היסוד לחברה בריאה, ולכן אנו משקיעים משאבים רבים בחיזוק הפרט, הזוג והמשפחה, מתוך הבנה כי סביבה תומכת ובטוחה היא המפתח להתפתחות אישית וקהילתית.

בוגרינו אשר צברו ניסיון מעשי במסגרת הכשרתם מעניקים את שירותיהם במסגרות פרטיות וציבוריות. חלקם אף השתלבו בתכנית טיפול בטראומה מינית ומשתלבים בעבודה גם בתחום רגיש זה תוך יישום הכלים והמיומנויות שרכשו אצלנו במרכז. כמו כן ניתן לשלב לימודי טיפול בפוסט טראומה הממוקד לעבודה עם נפגעי טראומה.

בנוסף לכל אלו אנו גאים בשיתופי הפעולה הרבים שלנו עם עמותות, מוסדות וארגונים המאפשרים ללומדים להשתלב בעבודה מעשית הן בשלבי ההכשרה והן כבוגרים.

מרכז י.נ.ר, מוסד מלמד של האוניברסיטה הפתוחה מציע לימודים לחרדים הן בלימודי תעודה והן בלימודי תואר ראשון עם ליווי אישי ותכנית מעטפת מותאמת לצרכים של הלומדים. זאת על מנת להבטיח חווית לימודים מעצימה והצלחה אקדמית.

הצטרפו אלינו למסע של צמיחה, העצמה והשפעה משמעותית על החברה והקהילה.

שאלות נפוצות

מה זה CBT ואיך זה עובד?
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא שיטת טיפול פסיכולוגי מבוססת מחקר שנועדה לסייע לאנשים להתמודד עם מגוון של אתגרים נפשיים והתנהגותיים. CBT מתמקד בקשר בין מחשבות, רגשות והתנהגויות ומלמד כיצד לזהות ולשנות דפוסים שליליים שעלולים להוביל לקשיים. באמצעות תרגילים מעשיים ושיחות טיפוליות מטפלי CBT מסייעים למטופלים לפתח כלים ומיומנויות להתמודדות יעילה יותר עם אתגרים לשיפור איכות חייהם ולקידום רווחתם הנפשית.
אילו סוגי בעיות ניתן לטפל באמצעות CBT?
לא בכדי אנשים ניגשים אל לימודי cbt כי טיפול זה הוכח כיעיל במגוון רחב של בעיות נפשיות והתנהגותיות, כולל דיכאון, חרדה, טראומה, פוסט טראומה, התמכרויות, הפרעות שינה, קשיים בזוגיות ובמשפחה ועוד. השיטה מתאימה למבוגרים, ילדים ונוער, וניתן להתאימה לצרכים הייחודיים של כל מטופל
מהם היתרונות של CBT על פני שיטות טיפול אחרות?
זהו טיפול קצר מועד וממוקד מטרה שבדרך כלל נמשך מספר שבועות או חודשים. הטיפול מבוסס על מחקר מדעי ובעל אחוזי הצלחה גבוהים. הטיפול מעניק למטופלים כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרים ומסייע להם לפתח מיומנויות שניתן ליישם לאורך זמן. בנוסף, CBT מתמקד בהווה ובפתרון בעיות ומעודד לקיחת אחריות ושליטה על החיים.
מהי ההכשרה הנדרשת כדי להיות מטפל CBT?
כדי להיות מטפל CBT מוסמך נדרשת הכשרה אקדמית רלוונטית בתחומי הטיפול. ההכשרה כוללת לימודים תיאורטיים ומעשיים, תרגול מיומנויות, הדרכה קבוצתית והתנסות בעבודה מעשית. מטפלי CBT מוסמכים חייבים לעמוד בסטנדרטים מקצועיים מחמירים ולהמשיך להתעדכן בהתפתחויות בתחום.
אולי יענין אתכם גם
באמצעות רגרסיה
תכנית ליועצים ומטפלים
בחסות האוניברסיטה הפתוחה, מערך לימודי החוץ
בשיתוף אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל

מאמרים הקשורים לנושא לימודי CBT

כשהאוכל אוכל אותך
הפרעות אכילה הן הפרעות נפשיות המתאפיינות בהתנהגויות הקשורות לצורת האכילה, בכמות המזון הנצרך ובספיגה שלו בגוף.

על משכבי בלילות
בשמחת תורה השנה, נהפך יום חגנו באחת ליום תוגה ואבל. יום זה הביא לקיומה של מערכה

חושבים ומשנים
מתקשים בקבלת החלטות? לא מצליחים להתמיד בהחלטות שקיבלתם? מתקשים בשינוי הרגלים? הכירו את מודל SMART שהוא

ACT – הדור החדש של הטיפול הקוגניטיבי וההתנהגותי – טיפול המבוסס על תהליך
הגל השלישי של הטיפול הקוגניטיבי וההתנהגותי כבר אינו חדש. טיפולים מבוססי מיינדפולנס נעשו דבר שבשגרה ומשולבים

מדריך למשתמש בפסיכותרפיה – פרק 17
בעידן שבו הווירטואלי הפך להיות מציאות יומיומית שנוגעת בכל תחום בחיינו, הגיוני לראות כתבים וכותבים שטוענים

הימנעות: הדרך הבטוחה לכישלון בחיים
הבחירה להימנע מהשתתפות פעילה ופרודוקטיבית בחיים נפוצה מאוד כיום בעיקר בקרב צעירים, אך לא רק, למרות

דרך עדשת הריפוי
כולנו מכירים את הביטוי 'תמונה שווה יותר מאלף מילים', ואכן נראה כי גם בטיפול נפשי, היכולת

תקשורת, לא מה שחשבתם
דמיינו לעצמכם שהבת שלכם חוזרת הביתה מביה"ס ומספרת לכם שהיום היה מבחן חשוב במתמטיקה שעל פי

בחמלה רבה אמונתך
בעולם בו רווחת התפיסה כי הפרט הוא המרכז, בחברה המקדשת את צרכי האינדיבידואל, רואה באדם רע

סימנים מוקדמים להפרעות אכילה בבני נוער
גיל ההתבגרות ומאפייניו מתחילים כבר מגיל צעיר, החל מגיל 10-11. מאמר זה סוקר את סימני האזהרה

לפרטים נוספים, יצירת קשר והרשמה

כל הזכויות שמורות למרכז ינר 2023 / תקנון אתר

מה תרצו לחפש?

קבלנו את פניתך

הטופס נשלח בהצלחה!

כתוב את הכותרת כאן