אבחון וייעוץ תעסוקתי

בחסות האוניברסיטה הפתוחה, מערך לימודי החוץ

לפרטים נוספים אודות התוכנית ולרישום:

נירות צבעוניים עם מנורה המדגישה את הנירות המחשה ללימודי יעוץ תעסוקתי

על התכנית- מבוא

ייעוץ תעסוקתי מאפשר לאדם לגלות את הדרך בה יוכל להביא לידי ביטוי את כישוריו, נטיותיו וערכיו בשדה התעסוקה.

היום, כששיעור הבלתי מועסקים נמצא בירידה ויותר אנשים מעוניינים להשתלב בעולם התעסוקה בכלל,  ובקרב הציבור החרדי בפרט, עולה חשיבות ההכוונה והייעוץ התעסוקתי הן לצעירים והן למבוגרים. בנוסף המאמץ הממשלתי לשילוב אוכלוסייה חרדית בכוח העבודה מעלה את הצורך בהכשרת יועצים תעסוקתיים ומקדמי תעסוקה מקצועיים ואמינים. יועצים תעסוקתיים יכולים להשתלב כשכירים במכוני השמה, במרכזי הכוון תעסוקתי, בעמותות שונות לקידום תעסוקה, בעיריות ובמחלקות רווחה, כמו גם בשוק הפרטי.

יועץ תעסוקתי מיומן ילווה תהליך של קידום אישי תעסוקתי בהתאם לנטיות, הערכים, הכישורים והצרכים של הנועץ. זאת תוך כדי הבנת עולם העבודה המשתנה והיכרות עמוקה עם המגמות העתידיות בתחום התעסוקה.

מטרות התכנית

זוהי תוכנית שנתית בה יושם דגש על הרכיבים העיוניים והפרקטיים של הייעוץ ועל הגישות המרכזיות בתחום. היא תעניק ידע, מיומנויות וכלים לאבחון מקצועי במיקוד לימודים ותעסוקה. התוכנית תשלב פיתוח כישורי הנחייה אישיים וקבוצתיים ותכשיר את בוגריה לשימוש בכלים ממוחשבים בשיטות אבחון מגוונות ותיאוריות מרכזיות.

המנחים והיועצים התעסוקתיים:

  • יכירו את הסביבה העסקית ויהיו מעודכנים בעיסוקים המתפתחים בה
  • ידעו לערוך תהליך אבחון ולסכמו במסקנות מעשיות תוך הכרת כלים שונים לאבחון תעסוקתי
  • יהיו בעלי תובנות, יכולות, וכלים לסייע בפיתוח קריירה תעסוקתית
  • ידעו לבנות אסטרטגיה לקידום מקצועי

אופן הלימוד

הלימודים ישלבו ידע עיוני, התנסות בייעוץ תעסוקה, כתיבת תכניות תעסוקתיות ודוח התנסות מסכם.

מבנה התכנית

התכנית כוללת 20 מפגשים בני 5 שעות כל אחד,

30 שעות פראקטיקום ו20 שעות בניית תכניות תעסוקה.

נושאי הלימוד:

מהן מטרותיו, מה טווח ההתייחסות שלו ומה בינו לבין פסיכולוגיה תעסוקתית.

הכרת שלבי הייעוץ, ההבחנה ביניהם, הדפוסים האופייניים לכל שלב.

תיאום ציפיות, התנגדויות ופירוקן, פחדים וחלומות.

זיהוי חסמים ותקיעות – הסיבות, הגדרת הבעיה, פתרונות.

תורת הריאיון.

פענוח מבחני אבחון כישורים ונטיות.

מיפוי יכולות וכישורים.

התפתחויות, שינויים, גורמים, מאפיינים.

01

מהן מטרותיו, מה טווח ההתייחסות שלו ומה בינו לבין פסיכולוגיה תעסוקתית.


מהו ייעוץ תעסוקתי
02

הכרת שלבי הייעוץ, ההבחנה ביניהם, הדפוסים האופייניים לכל שלב.


בניית תהליך הייעוץ
03

תיאום ציפיות, התנגדויות ופירוקן, פחדים וחלומות.


התמודדויות בדרך
04

זיהוי חסמים ותקיעות – הסיבות, הגדרת הבעיה, פתרונות.

תורת הריאיון.


מודלים של אבחון וחניכה
05

פענוח מבחני אבחון כישורים ונטיות.

מיפוי יכולות וכישורים.


דיאגנוסטיקה
06

כלים לחקירה אישית ומיומנויות טיפול בסיסיות
07

זיהוי חוזקות והדרך להשתמש בהן
08

תכנון ופיתוח קריירה
09

התפתחויות, שינויים, גורמים, מאפיינים.


סביבה תעסוקתית ושוק העבודה
10

קורת חיים ככלי שיווקי
11

התנסות מעשית ומשוב

150 שעות לימוד

הקורס מיועד לבעלי תואר ראשון בתחומי חינוך וחברה, יועצים, מטפלים, מאמנים המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלהם את השדה המקצועי בו הם פועלים.

למסיימות בהצלחה תוענק תעודה מטעם מרכז י.נ.ר בחסות האוני' הפתוחה, מערך לימודי החוץ.

צוות המרצים והמדריכים

את הקורסים השונים ינחו מרצים ומדריכים מצוות ההוראה וההדרכה של המרכז וביניהם:

רוני שוב M.A

פסיכולוגית בהתמחות תעסוקתית, מתמחה בייעוץ תעסוקתי ובניהול קריירה.
No data was found

עוד על קורס אבחון וייעוץ תעסוקתי

קורסים נוספים בתחום

גישור כללי ומשפחתי

הכשרה ליישוב סכסוכים באמצעות גישור

בשיתוף יובלים ומרכז בשיח

מוכר ע"י:
האוניברסיטה הפתוחה מערך לימודי החוץ

אימון אישי – קואוצינג

בשילוב כלים מעשיים ב NLP, CBT חלק א׳: קורס עיוני

מוכר ע"י:
לשכת המאמנים בישראל

לפרטים נוספים, יצירת קשר והרשמה

כל הזכויות שמורות למרכז ינר 2023 / תקנון אתר

קבלנו את פניתך

הטופס נשלח בהצלחה!