אופי הלימוד יהיה חווייתי. לצד הלימוד תיאורטי, יוענקו יישומים ומיומנויות מעשיות תוך פיתוח המודעות החוויה האישית של המשתתפים.
התכנית כוללת 6 מפגשים בני 5 שעות אקדמיות כל אחד.
איתור סימנים
עוגנים לשיחה עם תלמיד/ה שחוו פגיעה
איתור והתערבות מול מעגלי פגיעה
התערבות רגשית נכונה
חוק חובת דיווח – איך פונים? למי פונים (רווחה , משטרה)
חובת דיווח – משמעות והשלכות
שמירת סודיות במערכת
הפניה לטיפול
למה זה כל כך קשה להתמודד עם מקרים? (איפה זה פוגש?)
כלים להתמודד עם דילמות בשטח
קווים לבניית תוכנית מניעה מול מוסדות חינוך
עקרונות כללי מוגנות וכלים ליישום בחיי היומיום
עקרונות התנהלות הורית ומשפחתית מוגנת
עקרונות התנהלות בית ספרית מוגנת
מתן כלים וסימני זיהוי לתלמידים/ות במצב של פגיעה
מתן כלים וסימני זיהוי להורים במצב של פגיעה
עקרונות לתגובה נכונה של הורים ומורים לפגיעה כלים להתמודדות עם התופעה ,תקנון מוגנות – כללי זהירות.
קשרים לא בריאים בין קבוצת השווים
קשרים לא בריאים עם מבוגרים
סימפטומים של תלות
תלות וזהות בגיל ההתבגרות
איך מתמודדים עם קשר לא בריא?
עוגנים וכלים לשיחה עם נערים/ות בקשר תלותי
תוכנית מניעה-מתן סדנאות לעבודה קבוצתית
עקרונות להנחיית הורים
עקרונות להנחיית צוותים חינוכיים
עקרונות להנחיית בני נוער
עקרונות להנחיית ילדים
30 שעות לימוד
קהל היעד: עו"סים, יועצים חינוכיים, מטפלי CBT, מטפלים באומנות, אנשי חינוך בעלי תואר ראשון.
למסיימים בהצלחה תוענק תעודת "מנחה למוגנות" מטעם מרכז י.נ.ר, בחסות האוני' הפתוחה, מערך לימודי החוץ ובשיתוף אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל ומרכז סיוע, ירושלים.